TOP 5 SOCIAL-MEDIA MARKETING CONTENT MOMENTEN
1. Feestdagen Pasen, Sint, Kerst
2. Seizoen wissel (voorjaar, zomer, herfst-winter)
3. Promotie - Acties
4. Product - dienst nieuws
5. Overige media content momenten
Met een beetje brainstormen heb je al snel een hele lijst aan content momenten en onderwerpen. Wat te denken van: deelname aan een vakbeurs. vakanties -in samenhang met het seizoen, verbouw, nieuwbouw, personeel, klanten (referentie van een mooi project), jubuleum, bedrijfsfeest, nieuwe producten. maar ook het bestaande programma weer eens highlighten, nieuwsbrief, website nieuwsbericht (ook op social medai doorplaatsen) leuke actie en promotie campagnes.
Wat is een content marketing kalender?
Goeie vraag! Een content marketing kalender is een handig hulpmiddel om je content te plannen voor bijvoorbeeld social media. Een content marketing kalender maak je aan het begin van het jaar. Daarmee heb je voor het hele jaar een handig overzicht per maand. In een content kalender staat bijvoorbeeld welke content (tekst, foto, film, event, etc) je gaat plaatsen. Wanneer je die content maakt en wanneer je die plaatst (gebruikt). Voor het goed bijhouden van Facebook en andere Social Media maar bijvoorbeeld ook de eigen websote is een content kalender een handig hulpmidel.
Vooraf bedenken wat je het hele jaar aan content gaat gebruiken!
Natuurlijk is het geen zwart wit gebeuren. Maar als je regelmatig de content kalender vult dan heb je een mooi moment om even te bedenken wat voor jou belangrijke communicatie momenten zijn. Daar kun je dan je strategische content op afstemmen. De content kalender is dan een handige kapstok vol reminders, zo dat je weet wat en wanneer je bepaalde content moet maken en gaat plaatsen.
Gratis!! HocomAdvies CONTENT KALENDER!
Welke momenten, data, gebeurtenissen, etc. zijn goede "content" momenten?
Wat een geschikt content moment is hangt natuurlijk van allerlei zaken af. Je product, je doelgroep, je doelstelling en zo kun je wellicht nog wat meer zaken bedenken. Ook is de vraag hoe vaak je nieuwe content moet hebben. Is dat dagelijks of kan het ook wat minder vaak. Ook dat hangt van de eerder genoemde punten af. Richt je je bijvoorbeeld op een jong publiek met een "snel" product, dan is het zaak er boven op te zitten en vrijwel dagelijks content te leveren (social, blog, etc). Is je doelgroep wat ouder en wellicht wat minder vaak online dan kies je wellicht eerder voor wat meer inhoud in plaats van snel en leuk!
Doelgroep en de Tone of voice!
Ook je doelgroep is belangrijk. Want dat bepaald ook de Tone of Voice (hoe zeg je het!). Voor B to B (Business to Business) zul je andere content willen hebben dan voor B to C (Business to Consumers). Ook lenen bepaalde onderwerpen of content momenten zich meer of minder voor bijvoorbeeld Social Media of E-mail nieuwsbrief of voor bepaalde doelgroepen!
Gratis Content Marketing Kalender.
HocomAdvies helpt je graag op weg met het maken van een content "strategie" voor jouw bedrijf.
Download hier de gratis Content-Marketing-Kalender-pdf. Print de pdf-file een aantal keer uit (een per maand). Begin dan met de kalender voor een aantal maanden in te vullen. Lees de tips hier op de op de pagina! Acties zet je later ook in je on-line agenda of planner met reminder of to do list. Handig zo ben je ok goed voorbereid.
Deze Contentkalenders is Niet Fancy maar wel handig!
De Content Marketing Kalender van HocomAdvies is wat grof opgezet. Deze Gratis Contentkalender is duidelijk bedoeld als hulpmiddel om wat meer gericht na te denken over het plannen van je content. Handig voor bijvoorbeeld het beheren van Social media zoals Facebook en Instagram. Maar ook voor het plannen van up to date content voor je website, webwinkel (online- shop) of maandelijkse nieuwsbrief.
Ik wil wel wat hulp bij het plannen en maken van goede content!
Neem contact op met HocomAdvies Of bel 0343 575 898