Merkwaarde Volvo ijskoud kunstje!

Koud staaltje merkwaarde van Volvo!

Merkwaarde is een belangrijke factor in de keuze van een koper voor een bepaald product of dienst. Zeker in de auto branche is het een van de belangrijkste koopmotieven. Als merk kun je je onderscheiden van andere aanbieders door consequent te bouwen aan je merkwaarde. Volvo doet dat heel sterk en herkenbaar met het omarmen van waarden zoals veiligheid en betrouwbaarheid onder extreme omstandigheden/

Wat bepaald of een klant kiest voor een bepaald merk? Dat is een complex geheel van factoren en nog steeds een gebied waar veel onderzoek naar gedaan wordt. Merkwaarde is in het beslissingsproces naar een aankoop wel een hele belangrijke factor. Het gevoel wat een merk je geeft tegen over andere merken maakt dat je eerder voor het positieve merk zal kiezen.

Ijskoud filmpje van Volvo Noorwegen!

Het filmpje dat we tegen kwamen op de Facebook pagina van Volvo Noorwegen is een sterk voorbeeld van marketing en bedoeld om de merkwaarde van Volvo verder te verstevigen. Interessant om te zien hoe grote merken dat aanpakken en daar bewust mee bezig zijn.

 

Merkwaarde? Voor elk bedrijf van belang!

Ook voor kleinere bedrijven zijn er genoeg mogelijkheden om aan merkwaarde te bouwen. Sterker nog, ondanks dat je er niet bij stilstaat ben je er dagelijks mee bezig! Want merkwaarde is het geheel aan gevoelens en waarden die klanten krijgen bij het zien, gebruiken, ervaren en kopen van een merk of dienst. Zowel voor, tijdens en na de aankoop.


V&D Ondanks faillissement toch een sterke merkwaarde!

Heel simpel voorbeeld, de bereikbaarheid van bijvoorbeeld een helpdesk moet je lang wachten en wordt je slecht geholpen dan geeft dat een slecht gevoel bij het merk!
Het al dan niet beschikbaar zijn van een dienst roept ook bepaalde gevoelens op. Zo ontstaat door de vele storingen met treinen bij de NS een gevoel van onbetrouwbaarheid. En als mooi voorbeeld van een merk die een sterke merkwaarde heeft met een positief gevoel kunnen we V&D noemen. Ondanks de slechte berichten en mogelijk faillissement gaan klanten toch nog massaal hun kerstinkopen doen bij deze winkels!

 

Wat zijn de merkwaarden van uw product of dienst?

Door te focussen op bepaalde waarden kun je aan een merk (bedrijf) een bepaald gevoel koppelen. Als je dat consequent op een goede manier doet zal zich dat verstevigen en vestigen in de beeldvorming van uw klanten en potentiƫle klanten en de rest van de markt.
Iets, om eens over na te denken.

 

 

Ook eens brainstormen over uw merk?

We maken graag een afspraak!

 

 

 

 

©2024  HocomAdvies.NL   Marketing Interim Internet