Webcare @hocomadvies this is trending: nu #festivak #ictdelta #nos en straks #Citroen #DS5Race uw #merk #actie #boze #klant? Wel of geen trend worden op twitter

webcare uw trending topic

webcare uw trending topic

Trending topics on twitter! Wel of geen trend worden?

Als marketing specialist is HocomAdvies natuurlijk altijd op zoek naar trends en ontwikkelingen op het gebied van Marketing, communicatie en internet. Niet alleen uit eigen interesse maar ook om klanten van een professioneel advies te voorzien. Wat is de zin en onzin van ontwikkelingen, wat kunt u er mee en moet je er altijd iets mee? Maar wat als je er niets mee doet? Kortom wij willen het plaatje zo compleet mogelijk hebben.

Webcare en trending topics

Nederland is massaal aan het twitteren geslagen. Voor veel bedrijven aanleiding om ook in het diepe te springen en iets met twitter te gaan doen. Twitter is als canaal erg toegangkelijk, er kan een groot bereik ontstaan en het is snel. Vanuit bepaalde marketing en communicatie doelstellingen natuurlijk prachtig. Je bereikt snel je prospects, mits slim gedaan kun je veel merk bekendheid genereren. Zo zal morgen (donderdag 16 november) de Nieuwe Citroen D5 via twitter via de #DS5Race worden gelanceerd. Incl. leuke twitter promo-actie, campagne via twitter (en radio).

Trending topic niet altijd positief

Wat je natuurlijk bij gebruik van twitter moet realiseren is dat het een zeer interactief en vluchtig medium is. Dat betekent dat je snel een trending topic kunt worden (toptweet) welke door veel twitteraars wordt gelezen. Dat kan in veel gevallen positief zijn, maar kan natuurlijk ook leiden tot problemen. In het geval van de nieuwe #Citroen DS5 is veel aandacht natuurlijk leuk. Echter als klanten van #Citroen gaan klagen over de slechte ervaringen die ze hebben met het merk wordt het minder leuk.


webcare interactief met sociale media omgaan

Een relatief nieuwe trend is dan ook "webcare", dit begrip kan vrij vertaald worden met het aandacht hebben en geven aan de activiteiten rondom uw merk, bedrijf, dienst, etc. via internet. Interactie met klanten, gebruikers, opiniemakers. Hierbij spreekt de afbeelding bij dit bericht al boekdelen.

Webcare is wellicht de door PR specialisten in een breder verband al langer uitgevonden, door hen omschreven als het "monitoren en bewaken van het imago" en "contact met publieks groepen". Ook in de marketing al wel genoemd als "1 op 1 marketing". Echter krijgen deze begrippen nu, door de technische mogelijkheden en het gebruik daar van door de consument (klant) pas echt inhoud.

Webcare is dus het aandacht hebben voor hetgeen er rond je merk, product, markt, organisatie, etc. gebeurd op het net. Signaleren, interactie en volgen. In het geval van de "ontevreden citroen klant" , kan de webcare manager, of webcare team van citroen via twitter, of facebook, etc. in contact treden met de "klager" en wellicht een positieve draai geven aan de actie. Overigens zal men niet op iedere gevonden uiting hoeven te reageren. Belangrijk is wel dat het bedrijf via de webcare manager of afdeling feeling houdt met de "community". 

Dat webcare potentie heeft blijkt wel uit het feit dat bedrijven zoals, "Vodafone" en Energie leverancier "Nuon" het begrip bij hun klanten promoten.


Wij willen aan de slag met Webcare!

Meer weten over dit onderwerp? Of eens vrijblijvend met HocomAdvies praten over Webcare en uw bedrijf? Bel 0343 574 600 of mail HocomAdvies voor en afspraak.

of regaeer via twitter met: #hocomadvies

of @hocomadvies

©2019  HocomAdvies.NL   Marketing Interim Internet