#Sneeuwbal Effect

Twitter handleiding voor bedrijven

Medianetwerk Twitter handeiding

Medianetwerk Twitter handeiding

Twitter handleiding voor bedrijven.

Mits slim aangepakt kun je als bedrijf Twitter goed gebruiken. Voor het vinden van nieuwe klanten, communicatie met bestaande klanten, image building en veel meer.

Social sites zoals Twitter.com, Facebook Hyves en nog een aantal meer staan hoog genoteerd in de google ranglijst. Het spreekt voor zich dat het slim is hier bij aan te sluiten en daardoor zelf ook beter in de zoekresultaten van google terecht te komen.

Twitter Sneeuwbal effect!

Met de sneeuw die nu valt is een mooie metafoor = vergelijking voor het Twitter effect zo gevonden. Wie wel eens een sneeuwpop heeft gemaakt weet dat je met een kleine sneeuwbal begint. Door verder rollen in de sneeuw kleeft er steeds meer sneeuw aan dat kleine balletje. Voor je het weet is de kleine sneeuwbal een enorme bal geworden. Mooi, maar ook met wel wat voor en nadelen.

Sneeuwpop of verschrikkelijke sneeuwman?

Dus een grote sneeuwbal + nog een sneeuwbal + nog een sneeuwbal al snel een sneeuwpop. Zo werkt het op twitter ook. Een wellicht voor de verzender klein en onbenullig bericht kan door verdere verspreiding en tweets over dat bericht en met dat onderwerp al snel een enorme sneeuwbal worden. Erger nog het kan zelfs eindigen met een lawine als onbedoeld effect.

Het is dus zaak om wel even na te denken voor er iets de werld in gaat. Want net zoals het met een sneeuwpop gaat, die blijven vaak nog een hele tijd staan als de dooi is ingetreden, zal een bericht op twitter (internet) nog lang blijven rondzwerven. Ook de verschrikkelijke sneeuwman is een bij-effect van het Social communiceren. Wie is die snowman dan wel? Wat te denken van uw concurrenten die onbedoeld allerlei informatie over uw bedrijf krijgen.

Wel of niet twitteren?

Dam maar niet twitteren? Nee dat ook niet. Dan ga je de zelfde houding aannemen die veel bedrijven hadden bij het begin van internet. Die zagen dat echt niet zitten en waren bang dat allerlei concurrentiegevoelige informatie zo op straat zou komen te liggen. De voordelen en mogelijkheden werden niet gezien.

Ja dus wel twitteren maar dan wel overwogen en wellicht ook doelgericht. Binnen grote bedrijven kan het zelfs een op zichzelfstaande functie zijn. De twittermanager of Blogsocialmedia marketeer De social-media marketingmanager kan zich helemaal richten op deze nog relatief onontgonnen markt(en). Hyves, Facebook, twitter, google, MSN en veel meer platformen bieden veel mogelijkheden.

Socialmedia Handleiding voor bedrijven?

Het open karakter van Internet en social media maakt het schrijven van een Twitter of Socialmedia handleiding voor bedrijven eigenlijk overbodig. Via een zoekopdracht door google is een howto twitter zo gevonden.

Wat dan belangrijk is om uw eigen aanpak te kiezen. Twitter niet als prive persoon over en voor het bedrijf. Maar houdt zaken gescheiden.

Een goede start voor het beginnen met Twitter is de Spoedcursus twitter op MediaNet de portal voor de media branche.
Wij stellen het op prijs als u deze @hocomadvies tweet retweet naar al uw volgers op twitter, facebook, of linkedin. Wie weet ontstaat er voor onze tweet ook een Sneeuwbaleffect?


Volg ons!! www.twitter.com/hocomadvies

Ook leuk om te volgen www.twitter.com/pizzajolly mmmm. lekker!

 

©2019  HocomAdvies.NL   Marketing Interim Internet